ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ερώτηση 1: Στο διπλανό σήμα ο αριθμός 30 υποδηλώνει:

1. Σωστή Απάντηση: Εύφλεκτα υγρά.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Πολύ εύφλεκτα υγρά.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Πολύ εύφλεκτα και τοξικά υγρά.


 

Ερώτηση 2: Στο διπλανό σήμα ο αριθμός 33 υποδηλώνει:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Εύφλεκτα υγρά.

2. Σωστή Απάντηση: Πολύ εύφλεκτα υγρά.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Πολύ εύφλεκτα και τοξικά υγρά.


 

Ερώτηση 3: Δέματα, κιβώτια, βαρέλια που περιέχουν επικίνδυνη ύλη, πρέπει, όταν μεταφέρονται, να επισημαίνονται με ειδική πινακίδα - ετικέτα, σχήματος:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Στρογγυλού.

2. Σωστή Απάντηση: Ρόμβου.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Τετραγώνου.


 

Ερώτηση 4: Στα φορτηγά αυτοκίνητα και στις δύο πλευρές πρέπει να αναγράφονται:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Το ύψος και το πλάτος του φορτηγού.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Το μήκος και η απόσταση των αξόνων του φορτηγού.

3. Σωστή Απάντηση: Το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος, το ωφέλιμο φορτίο και η έδρα του οχήματος.


 

Ερώτηση 5: Ένας συνδυασμός οχημάτων (συρμός ή αρθρωτό) πόσα τρίγωνα επισημάνσεως πρέπει να διαθέτει:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Ένα (1).

2. Σωστή Απάντηση: Τόσα όσα και τα οχήματα.


 

Ερώτηση 6: Τα φορτηγά μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 3.500 kg και τα ρυμουλκούμενα πρέπει:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Να φέρουν λασπωτήρες στους τροχούς του μπροστινού άξονα.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Να φέρουν λασπωτήρες σε όλους τους τροχούς.

3. Σωστή Απάντηση: Να φέρουν λασπωτήρες στους τροχούς του πίσω άξονα.


 

Ερώτηση 7: Σφήνες αναστολής κυλίσεως (τάκους) πρέπει να φέρουν:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Όλα τα φορτηγά.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Τα φορτηγά με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μικρότερο των 3.500 kg.

3. Σωστή Απάντηση: Τα φορτηγά με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος μεγαλύτερο των 3.500 kg.


 

Ερώτηση 8: Ο σωστός τρόπος φορτώσεως ενός φορτηγού αυτοκινήτου είναι:

1. Σωστή Απάντηση: Το φορτίο πρέπει να καταμερίζεται όσο το δυνατόν περισσότερο ομοιόμορφα στην επιφάνεια του δαπέδου, για να χαμηλώνει το κέντρο βάρους.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Το φορτίο να στοιβάζεται σε μία θέση ώστε να είναι εύκολη η φόρτωση και η εκφόρτωσή του.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Σε οποιαδήποτε θέση διότι το βάρος του φορτίου δεν αλλάζει.


 

Ερώτηση 9: Ο σωστός τρόπος φορτώσεως ενός φορτηγού αυτοκινήτου είναι:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Ένα βαρύ μεμονωμένο αντικείμενο πρέπει να τοποθετείται στο πίσω μέρος του οχήματος και κατά το δυνατόν στο πλάι.

2. Σωστή Απάντηση: Ένα βαρύ μεμονωμένο αντικείμενο δεν πρέπει να τοποθετείται στο πίσω μέρος του οχήματος, ούτε στο πλάι.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Σε οποιαδήποτε θέση διότι το βάρος του φορτίου δεν αλλάζει.


 

Ερώτηση 10: Το φορτίο που μεταφέρεται με ένα φορτηγό αυτοκίνητο, επιτρέπεται να προεξέχει από το πίσω μέρος του αμαξώματος μέχρι:

1. Λανθασμένη Απάντηση: 50% του μήκους του αμαξώματος.

2. Λανθασμένη Απάντηση: 40% του μήκους του αμαξώματος.

3. Σωστή Απάντηση: 30% του μήκους του αμαξώματος.


 

Ερώτηση 11: Πότε ένα φορτίο που μεταφέρεται με φορτηγό αυτοκίνητο επισημαίνεται με πινακίδα διαστάσεων τουλάχιστον 0,5 x 0,5 m λευκού χρώματος με διαγώνιες ερυθρές λωρίδες:

1. Σωστή Απάντηση: Όταν προεξέχει πάνω από ένα (1) μέτρο από το εμπρόσθιο ή το οπίσθιο μέρος του οχήματος.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Όταν προεξέχει πάνω από 0,40 m κατά το πλάτος από το εξωτερικό άκρο των φώτων του οχήματος.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Όταν προεξέχει πάνω από 30% του μήκους του αμαξώματος.


 

Ερώτηση 12: Υπέρβαση του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους ή της μέγιστης επιτρεπόμενης φορτώσεως κατ' άξονα μέχρι 10% τιμωρείται με:

1. Σωστή Απάντηση: Πρόστιμο 20.000 δρχ.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Πρόστιμο 50.000 δρχ.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Πρόστιμο 100.000 δρχ.


 

Ερώτηση 13: Υπέρβαση του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους ή της μέγιστης επιτρεπόμενης φορτώσεως κατ' άξονα πάνω από 10% και μέχρι 20% τιμωρείται με:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Πρόστιμο 20.000 δρχ. και ακινητοποίηση του οχήματος.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Πρόστιμο 50.000 δρχ. και ακινητοποίηση του οχήματος.

3. Σωστή Απάντηση: Πρόστιμο 100.000 δρχ. και ακινητοποίηση του οχήματος.


 

Ερώτηση 14: Υπέρβαση του μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους ή της μέγιστης επιτρεπόμενης φορτώσεως κατ' άξονα πάνω από 20% τιμωρείται με:

1. Σωστή Απάντηση: Πρόστιμο 100.000 δρχ., ακινητοποίηση του οχήματος και επιτόπου αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των κρατικών πινακίδων για 30 ημέρες.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Πρόστιμο 200.000 δρχ., ακινητοποίηση του οχήματος και επιτόπου αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των κρατικών πινακίδων για 40 ημέρες.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Πρόστιμο 200.000 δρχ., ακινητοποίηση του οχήματος και επιτόπου αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και των κρατικών πινακίδων για 60 ημέρες.


 

Ερώτηση 15: Αν με ένα φορτηγό όχημα μεταφέρονται περισσότερες της μιας επικίνδυνες ύλες, επισημαίνονται:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Με μία πινακίδα «μεταφέρονται επικίνδυνες ύλες».

2. Λανθασμένη Απάντηση: Με μία πινακίδα - ετικέτα στο πίσω μέρος.

3. Σωστή Απάντηση: Με τόσες πινακίδες - ετικέτες (πίσω) όσες είναι και οι ύλες που παρουσιάζουν διαφορετικούς κινδύνους.


 

Ερώτηση 16: Τα οχήματα μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους άνω των 7.500 kg και μήκους άνω των 13 m επιβάλλεται να φέρουν, για αναγνώρισή τους, στην πίσω πλευρά:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Μία ή δύο μεταλλικές πινακίδες με εναλλασσόμενες λοξές λωρίδες με φθορίζον υλικό ερυθρού χρώματος και αντανακλαστικό υλικό κίτρινου χρώματος.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Μία ή δύο πινακίδες με φθορίζον υλικό ερυθρού χρώματος και αντανακλαστικό υλικό κίτρινου χρώματος επί των οποίων αποτυπώνονται ειδικά σύμβολα.

3. Σωστή Απάντηση: Δύο ή τέσσερις πινακίδες με αντανακλαστικό υλικό κίτρινου χρώματος εκ των οποίων μία ή δύο με εναλλασσόμενες λοξές λωρίδες και μία ή δύο με ειδικά σύμβολα από φθορίζον υλικό ερυθρού χρώματος.


 

Ερώτηση 17: Στο παρελθόν έχουν καταγραφεί αρκετά ατυχήματα όπου φορτηγά σφήνωσαν κάτω από γέφυρες ή προκλήθηκαν ατυχήματα επειδή το ύψος της γέφυρας είναι περιορισμένο ή η αντοχή της γέφυρας είναι για μικρότερο βάρος. Γι' αυτό επιβάλλεται:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Ο οδηγός του φορτηγού να φορτώσει το όχημά του μέχρι το ανώτερο επιτρεπόμενο ύψος και βάρος, για να μην προκαλέσει ατύχημα όταν διασχίζει γέφυρες ή περνά κάτω από αυτές.

2. Σωστή Απάντηση: O οδηγός του φορτηγού να φορτώσει το όχημα μέχρι το ανώτερο προβλεπόμενο ύψος και βάρος, αλλά επί πλέον να ελέγχει (από τις σχετικές πινακίδες) το ύψος κάθε γέφυρας (αν διέρχεται από κάτω) και το ανώτερο επιτρεπόμενο βάρος (αν τη διασχίζει).


 

Ερώτηση 18: Ένα φορτωμένο φορτηγό αυτοκίνητο όταν διασχίζει μία επικίνδυνη στροφή, κινδυνεύει κυρίως:

1. Σωστή Απάντηση: Να χάσει την ισορροπία του και το φορτίο του να αποσυνδεθεί, διότι το κέντρο βάρους του φορτηγού βρίσκεται αρκετά ψηλά.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Το αμάξωμα μπορεί να αγγίξει το δρόμο και το φορτίο κινδυνεύει με το τράνταγμα να χάσει την ισορροπία του ή να καταστραφεί.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα παρασυρόμενο από το βάρος του.


 

Ερώτηση 19: Ένα φορτωμένο φορτηγό αυτοκίνητο όταν διασχίζει, ένα επικίνδυνα ανώμαλο οδόστρωμα, κινδυνεύει κυρίως:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Να χάσει την ισορροπία του και το φορτίο του να αποσυνδεθεί, διότι το κέντρο βάρους του φορτηγού βρίσκεται αρκετά ψηλά.

2. Σωστή Απάντηση: Το αμάξωμα μπορεί να αγγίξει το δρόμο και το φορτίο κινδυνεύει με το τράνταγμα να χάσει την ισορροπία του ή να καταστραφεί.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα παρασυρόμενο από το βάρος του.


 

Ερώτηση 20: Ένα φορτωμένο φορτηγό αυτοκίνητο όταν διασχίζει μία επικίνδυνη κατωφέρεια (κατηφόρα) κινδυνεύει κυρίως:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Να χάσει την ισορροπία του και το φορτίο του να αποσυνδεθεί, διότι το κέντρο βάρους του φορτηγού βρίσκεται αρκετά ψηλά.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Το αμάξωμα να αγγίξει το δρόμο και το φορτίο κινδυνεύει με το τράνταγμα να χάσει την ισορροπία του ή να καταστραφεί.

3. Σωστή Απάντηση: Να αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα παρασυρόμενο από το βάρος του, με συνέπεια την έντονη χρήση φρένων, την υπερθέρμανση αυτών και την απώλεια της αποτελεσματικότητάς τους.


 

Ερώτηση 21: Στα σήματα επισημάνσεως των κινδύνων μεταφοράς επικινδύνων υλών, ο πρώτος αριθμός φανερώνει:

1. Σωστή Απάντηση: Τον κύριο κίνδυνο.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Δευτερεύοντες κινδύνους.