ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ
Ερώτηση 1: Σε ποιες περιοχές κυμαίνεται η μικρότερη επιτρεπόμενη πίεση πεπιεσμένου αέρα σε ένα πνευματικό σύστημα φρένων:
1. Σωστή Απάντηση: Περίπου 5-6 bar.
2. Λανθασμένη Απάντηση: Περίπου 9 -10 bar.
3. Λανθασμένη Απάντηση: Περίπου 14-15 bar.
Ερώτηση 2: Ο σκοπός της αντλίας αντιπηκτικού σε ένα σύστημα πεδήσεως με πεπιεσμένο αέρα είναι:
1. Λανθασμένη Απάντηση: Να διατηρεί σταθερή την πίεση στο σύστημα.
2. Λανθασμένη Απάντηση: Να τροφοδοτεί το σύστημα με πεπιεσμένο αέρα για να διατηρούνται σταθερές οι τιμές της ανώτερης και κατώτερης πιέσεως λειτουργίας στα αεροφυλάκια.
3. Σωστή Απάντηση: Να ψεκάζει με αντιπηκτικό υγρό τον πεπιεσμένο αέρα, για να μην παγώνουν τα διάφορα εξαρτήματα στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.
Ερώτηση 3: Το μηχανόφρενο χρησιμοποιείται:
1. Σωστή Απάντηση: Στις κατωφέρειες.
2. Λανθασμένη Απάντηση: Στις ανωφέρειες.
3. Λανθασμένη Απάντηση: Στα απότομα φρεναρίσματα.
Ερώτηση 4: Ο προορισμός του διωστήρα (μπιέλα) είναι:
1. Σωστή Απάντηση: Να μεταφέρει την κινητική ενέργεια του εμβόλου στο στροφαλοφόρο άξονα.
2. Λανθασμένη Απάντηση: Να συνδέει το έμβολο με τον εκκεντροφόρο άξονα.
3. Λανθασμένη Απάντηση: Να ανοιγοκλείνει τις βαλβίδες εισαγωγής ή εξαγωγής.
Ερώτηση 5: Σε ένα σύστημα αναρτήσεως με αέρα τι χρησιμεύει το κύκλωμα υψηλής πιέσεως:
1. Σωστή Απάντηση: Παρέχει πρόσθετο αέρα και αυξάνει την πίεση στις αερόσουστες, όταν το αυτοκίνητο φορτώνεται, για να διατηρείται πάντα στο ίδιο επίπεδο.
2. Λανθασμένη Απάντηση: Διατηρεί πάντα σταθερή την πίεση στις αερόσουστες.
3. Λανθασμένη Απάντηση: Παρέχει αέρα στους σερβομηχανισμούς του οχήματος.
Ερώτηση 6: Ποιος είναι ο προορισμός του κεντρικού άξονα μεταδόσεως της κινήσεως για διάταξη με τον κινητήρα μπροστά και τους κινητήριους τροχούς πίσω:
1. Λανθασμένη Απάντηση: Να μεταφέρει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
2. Λανθασμένη Απάντηση: Να μεταφέρει την κίνηση από το διαφορικό στο κιβώτιο ταχυτήτων.
3. Σωστή Απάντηση: Να μεταδίδει τη ροπή στρέψεως από το κιβώτιο ταχυτήτων στους κινητήριους τροχούς.
Ερώτηση 7: Το σύστημα πεδήσεως με πεπιεσμένο αέρα (αερόφρενα) χρησιμοποιείται στα φορτηγά διότι:
1. Λανθασμένη Απάντηση: Είναι πιο άνετη η οδήγηση του οχήματος.
2. Σωστή Απάντηση: Το υδραυλικό σύστημα πεδήσεως δεν επαρκεί για την επιβράδυνση του οχήματος.
3. Λανθασμένη Απάντηση: Η εξωτερική φθορά στο δίκτυο σωληνώσεων και στους λοιπούς μηχανισμούς των αεροφρένων είναι σπάνια.
Ερώτηση 8: Το υδραυλικό σύστημα διευθύνσεως χρησιμοποιείται στα φορτηγά με σκοπό:
1. Λανθασμένη Απάντηση: Να ελαττώσει το αποτέλεσμα της μυικής δυνάμεως του οδηγού κατά το στρίψιμο.
2. Σωστή Απάντηση: Να αυξήσει το αποτέλεσμα της μυικής δυνάμεως του οδηγού κατά το στρίψιμο.
3. Λανθασμένη Απάντηση: Να αυξήσει την πρόσφυση των ελαστικών στο δρόμο.
Ερώτηση 9: Εάν δεν υπάρχει σε όλους τους τροχούς η ίδια επενέργεια πεδήσεως, δημιουργείται κίνδυνος για την κυκλοφορία του οχήματος:
1. Λανθασμένη Απάντηση: Μόνον όταν ο δρόμος έχει στροφές.
2. Λανθασμένη Απάντηση: Μόνον όταν ο δρόμος είναι ολισθηρός.
3. Σωστή Απάντηση: Πάντοτε, γιατί κατά την πέδηση το όχημα παρεκκλίνει της οδού.
Ερώτηση 10: Ο αεροσυμπιεστής:
1. Σωστή Απάντηση: Αναρροφά τον αέρα, τον συμπιέζει και τον εισάγει στα αεροφυλάκια.
2. Λανθασμένη Απάντηση: Αναρροφά τον αέρα και τον στέλνει στο σύστημα αναρτήσεως.
3. Λανθασμένη Απάντηση: Αναρροφά τον αέρα και τον στέλνει στο σύστημα ψύξεως.
Ερώτηση 11: Η φυγοκεντρική αντλία του νερού του συστήματος ψύξεως του κινητήρα:
1. Λανθασμένη Απάντηση: Αναρροφά το ψυκτικό υγρό από τον άνω υδροθάλαμο του ψυγείου και το αποστέλλει με φυσική ροή στα υδροχιτώνια του κινητήρα.
2. Σωστή Απάντηση: Αναρροφά το ψυκτικό υγρό από τον κάτω υδροθάλαμο του ψυγείου και το αποστέλλει με πίεση στα υδροχιτώνια του κινητήρα.
3. Λανθασμένη Απάντηση: Με τη βοήθεια του θερμοστάτη αναρροφά το ψυκτικό υγρό και το αποστέλλει στα υδροχιτώνια.
Ερώτηση 12: Ο αυτόματος ρυθμιστής πιέσεως (ΑΡΠ) είναι ένας μηχανισμός του συστήματος πεδήσεως, ο οποίος:
1. Σωστή Απάντηση: Ρυθμίζει αυτόματα την πίεση στους κυλίνδρους πεδήσεως ανάλογα με τη φόρτιση του οχήματος.
2. Λανθασμένη Απάντηση: Παράγει τον απαιτούμενο πεπιεσμένο αέρα.
3. Λανθασμένη Απάντηση: Διανέμει τον αέρα σε περισσότερα του ενός κυκλώματα.
Ερώτηση 13: Ο προορισμός του στροφαλοφόρου άξονα είναι:
1. Λανθασμένη Απάντηση: Να μεταδίδει την κίνηση στο έμβολο.
2. Σωστή Απάντηση: Να μετατρέπει με τη βοήθεια των στροφάλων την παλινδρομική κίνηση του εμβόλου σε περιστροφική.
3. Λανθασμένη Απάντηση: Να μεταφέρει την κινητική ενέργεια του εμβόλου στο σύστημα μεταδόσεως της κινήσεως.
Ερώτηση 14: Το σερβόφρενο με πεπιεσμένο αέρα έχει εφαρμογή:
1. Λανθασμένη Απάντηση: Σε μηχανικό σύστημα πεδήσεως.
2. Σωστή Απάντηση: Σε υδραυλικό-πνευματικό σύστημα πεδήσεως.
3. Λανθασμένη Απάντηση: Σε ηλεκτρικό σύστημα πεδήσεως.
Ερώτηση 15: Σε τι αποβλέπει η χρήση του μηχανόφρενου (κλαπέτου):
1. Λανθασμένη Απάντηση: Στην οικονομία καυσίμων.
2. Σωστή Απάντηση: Στο να περιορίζεται η χρήση του ποδόφρενου κατά την κίνηση του οχήματος σε κατωφέρεια.
3. Λανθασμένη Απάντηση: Στην ανακούφιση του κινητήρα.
Ερώτηση 16: Ποια είναι η κανονική κυκλοφορία του νερού στο σύστημα ψύξεως:
1. Λανθασμένη Απάντηση: Ψυγείο-υδροχιτώνια-υδραντλία-θερμοστάτης-ψυγείο.
2. Λανθασμένη Απάντηση: Ψυγείο-θερμοστάτης-υδροχιτώνια-υδραντλία-ψυγείο.
3. Σωστή Απάντηση: Ψυγείο-υδραντλία-υδροχιτώνια-θερμοστάτης-ψυγείο.
Ερώτηση 17: Ποια είναι η λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων στο σύστημα μεταδόσεως κινήσεως:
1. Λανθασμένη Απάντηση: Επιτρέπει την προοδευτική σύμπλεξη και αποσύμπλεξη του κινητήρα με τα υπόλοιπα μέρη του συστήματος.
2. Σωστή Απάντηση: Μεταβάλλει τη σχέση μεταξύ των στροφών του κινητήρα και των στροφών του κινητήριου άξονα και κατά συνέπεια των τροχών.
3. Λανθασμένη Απάντηση: Μεταφέρει τη δύναμη του ζεύγους πινιόν-κορώνας στους τροχούς επιτρέποντας σε αυτούς να έχουν διαφορετικές ταχύτητες περιστροφής.
Ερώτηση 18: Ποια είναι η λειτουργία του πρωτεύοντα άξονα στο κιβώτιο ταχυτήτων:
1. Σωστή Απάντηση: Μέσω του συμπλέκτη λαμβάνει την κίνηση από τον κινητήρα.
2. Λανθασμένη Απάντηση: Μέσω του κεντρικού άξονα και των συνδέσμων, μεταδίδει την κίνηση στους κινητήριους τροχούς.
3. Λανθασμένη Απάντηση: Λαμβάνει την κίνηση από τον κεντρικό άξονα και τη μεταφέρει στο δευτερεύοντα.
Ερώτηση 19: Σε στροφόμετρο φορτηγού, που υπάρχουν χρωματισμένες κλίμακες (περιοχές ενδείξεων στροφών) με κίτρινο, πράσινο, κόκκινο χρώμα, σε ποια κλίμακα πρέπει να είναι ο δείκτης, για να έχετε καλή απόδοση του κινητήρα και περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου:
1. Λανθασμένη Απάντηση: Στην κίτρινη.
2. Σωστή Απάντηση: Στην πράσινη.
3. Λανθασμένη Απάντηση: Στην κόκκινη.
Ερώτηση 20: Τα ελατήρια συμπιέσεως του εμβόλου έχουν προορισμό:
1. Σωστή Απάντηση: Να μην αφήνουν τη διαφυγή των αερίων καύσεως προς το στροφαλοθάλαμο.
2. Λανθασμένη Απάντηση: Να μην αφήνουν το λάδι της λιπάνσεως να φτάνει στο θάλαμο καύσεως.
3. Λανθασμένη Απάντηση: Να λιπαίνουν τις επιφάνειες εμβόλου - κυλίνδρου.