ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑ

Ερώτηση 1: Σε αυτοτελές όχημα με αερόφρενα, ο χρόνος πληρώσεως των αεροφυλακίων δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερος από:

1. Σωστή Απάντηση: Τρία (3) λεπτά για αύξηση της πιέσεως από το 0 στο 65% της μέγιστης πιέσεως.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Δεν υπάρχει όριο, αρκεί να γεμίσουν τα αεροφυλάκια.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Δέκα (10) λεπτά για αύξηση της πιέσεως από το 0 στο 65% της μέγιστης πιέσεως.


 

Ερώτηση 2: Ποια είναι η λειτουργία του πρωτεύοντα άξονα στο κιβώτιο ταχυτήτων:

1. Σωστή Απάντηση: Μέσω του συμπλέκτη λαμβάνει την κίνηση από τον κινητήρα.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Μέσω του κεντρικού άξονα και των συνδέσμων, μεταδίδει την κίνηση στους κινητήριους τροχούς.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Λαμβάνει την κίνηση από τον κεντρικό άξονα και τη μεταφέρει στο δευτερεύοντα.


 

Ερώτηση 3: Σε στροφόμετρο λεωφορείου, που υπάρχουν χρωματισμένες κλίμακες με κίτρινο, πράσινο, κόκκινο χρώμα, σε ποια κλίμακα πρέπει να είναι ο δείκτης, για να έχετε καλή απόδοση του κινητήρα και περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Στην κίτρινη.

2. Σωστή Απάντηση: Στην πράσινη.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Στην κόκκινη.


 

Ερώτηση 4: Στο στροφόμετρο ορισμένων λεωφορείων υπάρχουν χρωματισμένες κλίμακες με κίτρινο, πράσινο, κόκκινο χρώμα. Σε ποια κλίμακα είναι ο δείκτης όταν έχετε υπερβολική κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με την αποδιδόμενη ισχύ του κινητήρα:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Στην κίτρινη.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Στην πράσινη.

3. Σωστή Απάντηση: Στην κόκκινη.


 

Ερώτηση 5: Ποια είναι η λειτουργία του βοηθητικού άξονα στο κιβώτιο ταχυτήτων:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Μέσω του συμπλέκτη λαμβάνει την κίνηση από τον κινητήρα.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Μέσω του κεντρικού άξονα και των συνδέσμων μεταδίδει την κίνηση στους κινητήριους τροχούς.

3. Σωστή Απάντηση: Λαμβάνει την κίνηση από τον πρωτεύοντα άξονα και τη μεταφέρει στο δευτερεύοντα.


 

Ερώτηση 6: Το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών (ΑΒS):

1. Λανθασμένη Απάντηση: Αποτρέπει το μπλοκάρισμα του διαφορικού στις στροφές.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Αποτρέπει την ολίσθηση των τροχών κατά την επιτάχυνση.

3. Σωστή Απάντηση: Αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών, όταν φρενάρετε (σε βρεγμένο δρόμο).


 

Ερώτηση 7: Σε ποιες περιοχές κυμαίνεται η μικρότερη επιτρεπόμενη πίεση πεπιεσμένου αέρα σε ένα πνευματικό σύστημα φρένων:

1. Σωστή Απάντηση: Περίπου 5-6 bar.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Περίπου 9-10 bar.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Περίπου 14-15 bar.


 

Ερώτηση 8: Σε ένα σύστημα αναρτήσεως με αέρα τι χρησιμεύει το κύκλωμα υψηλής πιέσεως:

1. Σωστή Απάντηση: Παρέχει πρόσθετο αέρα και αυξάνει την πίεση στις αερόσουστες, όταν το αυτοκίνητο φορτώνεται, για να διατηρείται πάντα στο ίδιο επίπεδο.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Διατηρεί πάντα σταθερή την πίεση στις αερόσουστες.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Παρέχει αέρα στους σερβομηχανισμούς του οχήματος.


 

Ερώτηση 9: Το μονοξείδιο του άνθρακα (CΟ) είναι ρύπος, που περιέχεται κυρίως στα προϊόντα καύσεως ενός:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου.

2. Σωστή Απάντηση: Βενζινοκίνητου αυτοκινήτου.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου.


 

Ερώτηση 10: Σε ένα πλήρως συγχρονισμένο κιβώτιο ταχυτήτων:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Όλες οι ταχύτητες αλλάζουν συγχρονισμένα.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Όλες οι ταχύτητες αλλάζουν συγχρονισμένα, εκτός από την πρώτη.

3. Σωστή Απάντηση: Όλες οι ταχύτητες αλλάζουν συγχρονισμένα, εκτός από την όπισθεν.


 

Ερώτηση 11: Πώς μεταδίδουν τα έμβολα την πίεση, που δημιουργείται από την έκρηξη του μείγματος, στο στροφαλοφόρο άξονα:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Με τον εκκεντροφόρο άξονα.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Με τα ωστήρια των βαλβίδων.

3. Σωστή Απάντηση: Με τη βοήθεια των διωστήρων (μπιέλες).


 

Ερώτηση 12: Ο προορισμός του διωστήρα (μπιέλας) είναι:

1. Σωστή Απάντηση: Να μεταφέρει την κινητική ενέργεια του εμβόλου στο στροφαλοφόρο άξονα.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Να συνδέει το έμβολο με τον εκκεντροφόρο άξονα.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Να ανοιγοκλείνει τις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής.


 

Ερώτηση 13: Στο ελαστικό 175/70 R 15 87T το μέγεθος 15 δηλώνει:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Την εξωτερική διάμετρο του ελαστικού σε ίντσες.

2. Σωστή Απάντηση: Τη διάμετρο της ζάντας σε ίντσες.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Το ύψος του πέλματος του ελαστικού σε ίντσες.


 

Ερώτηση 14: Το διοξείδιο του θείου (SO2) είναι ρύπος που περιέχεται στα προϊόντα καύσεως ενός:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Βενζινοκίνητου αυτοκινήτου.

2. Σωστή Απάντηση: Πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Υγραεριοκίνητου αυτοκινήτου.


 

Ερώτηση 15: Τι αναρροφά ένας τετράχρονος πετρελαιοκινητήρας κατά το χρόνο της εισαγωγής:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Μείγμα πετρελαίου και αέρα.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Μόνο πετρέλαιο.

3. Σωστή Απάντηση: Μόνο αέρα.


 

Ερώτηση 16: Ποιος είναι ο προορισμός του κεντρικού άξονα μεταδόσεως της κινήσεως για διάταξη με τον κινητήρα μπροστά και τους κινητήριους τροχούς πίσω:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Να μεταφέρει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Να μεταφέρει την κίνηση από το διαφορικό στο κιβώτιο ταχυτήτων.

3. Σωστή Απάντηση: Να μεταδίδει τη ροπή στρέψεως από το κιβώτιο ταχυτήτων στους κινητήριους τροχούς.


 

Ερώτηση 17: Ο οξειδωτικός καταλύτης στα λεωφορεία:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Διευκολύνει την εξαγωγή των καυσαερίων.

2. Σωστή Απάντηση: Μειώνει τους ρύπους που εκπέμπονται από την εξάτμιση.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Αυξάνει την ιπποδύναμη του κινητήρα.


 

Ερώτηση 18: Τα ελατήρια συμπιέσεως του εμβόλου έχουν προορισμό:

1. Σωστή Απάντηση: Να μην αφήνουν τη διαφυγή των αερίων καύσεως προς το στροφαλοθάλαμο.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Να μην αφήνουν το λάδι της λιπάνσεως να φτάνει στο θάλαμο καύσεως.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Να λιπαίνουν τις επιφάνειες εμβόλου - κυλίνδρου.


 

Ερώτηση 19: Το σύστημα πεδήσεως με πεπιεσμένο αέρα (αερόφρενα) χρησιμοποιείται στα λεωφορεία διότι:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Είναι πιο άνετη η οδήγηση του οχήματος.

2. Σωστή Απάντηση: Το υδραυλικό σύστημα πεδήσεως δεν επαρκεί για την επιβράδυνση του οχήματος.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Η εξωτερική φθορά στο δίκτυο σωληνώσεων και στους λοιπούς μηχανισμούς των αεροφρένων είναι σπάνια.


 

Ερώτηση 20: Σε έναν τετράχρονο πετρελαιοκινητήρα, όταν ο στροφαλοφόρος άξονας κάνει δύο στροφές, πόσες στροφές κάνει ο εκκεντροφόρος:

1. Σωστή Απάντηση: Μία στροφή.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Δύο στροφές.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Τέσσερις στροφές.


 

Ερώτηση 21: Η φυγοκεντρική αντλία του νερού του συστήματος ψύξεως παίρνει κίνηση:

1. Σωστή Απάντηση: Από το στροφαλοφόρο άξονα με τη βοήθεια ιμάντα.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Από τον εκκεντροφόρο άξονα με ειδικά γρανάζια.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Από τον εκκεντροφόρο άξονα με τη βοήθεια ιμάντα.


 

Ερώτηση 22: Η λίπανση των τριβομένων επιφανειών των κινητήρων των σημερινών αυτοκινήτων γίνεται:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Με ψεκασμό των λαδιών.

2. Σωστή Απάντηση: Με αναγκαστική κυκλοφορία του λαδιού.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Με μικτό σύστημα.


 

Ερώτηση 23: Το υδραυλικό σύστημα διευθύνσεως χρησιμοποιείται στα λεωφορεία με σκοπό:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Να ελαττώσει το αποτέλεσμα της μυικής δυνάμεως του οδηγού κατά το στρίψιμο.

2. Σωστή Απάντηση: Να αυξήσει το αποτέλεσμα της μυικής δυνάμεως του οδηγού κατά το στρίψιμο.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Να αυξήσει την πρόσφυση των ελαστικών στο δρόμο.


 

Ερώτηση 24: Ο αεροσυμπιεστής:

1. Σωστή Απάντηση: Αναρροφά τον αέρα, τον συμπιέζει και τον εισάγει στα αεροφυλάκια.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Αναρροφά τον αέρα και τον στέλνει στο σύστημα αναρτήσεως.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Αναρροφά τον αέρα και τον στέλνει στο σύστημα ψύξεως.


 

Ερώτηση 25: Το σερβόφρενο με πεπιεσμένο αέρα έχει εφαρμογή:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Σε μηχανικό σύστημα πεδήσεως.

2. Σωστή Απάντηση: Σε υδραυλικό-πνευματικό σύστημα πεδήσεως.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Σε ηλεκτρικό σύστημα πεδήσεως.


 

Ερώτηση 26: Τα ελατήρια του λαδιού έχουν προορισμό:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Να λιπαίνουν το διανομέα.

2. Σωστή Απάντηση: Να μην αφήνουν το λάδι της λιπάνσεως να φθάνει στο θάλαμο καύσεως.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Να μην αφήνουν να διαφεύγουν τα αέρια της καύσεως προς το στροφαλοθάλαμο.


 

Ερώτηση 27: Οι αποσβεστήρες κραδασμών (αμορτισέρ) είναι μηχανισμοί που:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Καθιστούν σταθερή την οδήγηση του αυτοκινήτου.

2. Σωστή Απάντηση: Ελέγχουν και αποσβένουν γρήγορα τις ταλαντώσεις των ελατηρίων όταν οι τροχοί συναντούν ανωμαλία στο δρόμο.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Συνδέουν το πλαίσιο του αυτοκινήτου με τα ελαστικά.


 

Ερώτηση 28: Ο αυτόματος ρυθμιστής πιέσεως (ΑΡΠ) είναι ένας μηχανισμός του συστήματος πεδήσεως, ο οποίος:

1. Σωστή Απάντηση: Ρυθμίζει αυτόματα την πίεση στους κυλίνδρους πεδήσεως ανάλογα με τη φόρτιση του οχήματος.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Παράγει τον απαιτούμενο πεπιεσμένο αέρα.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Διανέμει τον αέρα σε περισσότερα του ενός κυκλώματα.


 

Ερώτηση 29: Η φυγοκεντρική αντλία του νερού του συστήματος ψύξεως του κινητήρα:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Αναρροφά το ψυκτικό υγρό από τον άνω υδροθάλαμο του ψυγείου και το αποστέλλει με φυσική ροή στα υδροχιτώνια του κινητήρα.

2. Σωστή Απάντηση: Αναρροφά το ψυκτικό υγρό από τον κάτω υδροθάλαμο του ψυγείου και το αποστέλλει με πίεση στα υδροχιτώνια του κινητήρα.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Με τη βοήθεια του θερμοστάτη αναρροφά το ψυκτικό υγρό και το αποστέλλει στα υδροχιτώνια.


 

Ερώτηση 30: Σε τι αποβλέπει η χρήση του μηχανόφρενου (κλαπέτου):

1. Λανθασμένη Απάντηση: Στην οικονομία καυσίμων.

2. Σωστή Απάντηση: Στο να περιορίζεται η χρήση του ποδόφρενου κατά την κίνηση του οχήματος σε κατωφέρεια.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Στην ανακούφιση του κινητήρα.


 

Ερώτηση 31: Σε ένα λεωφορείο εφοδιασμένο με σύστημα πεδήσεως με πεπιεσμένο αέρα (αερόφρενα), πού κυρίως πρέπει να στρέφεται η προσοχή του οδηγού:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Στον τρόπο με τον οποίο ενεργούν τα φρένα.

2. Σωστή Απάντηση: Στην ένδειξη των μανομέτρων που βρίσκονται στον πίνακα οργάνων.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Στον τρόπο με τον οποίο, κατά το πάτημα, υποχωρεί ο ποδομοχλός των φρένων.


 

Ερώτηση 32: Ποια από τα πιο κάτω εξαρτήματα παίρνουν κίνηση από τον εκκεντροφόρο άξονα:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Ο στροφαλοφόρος άξονας.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Ο ανεμιστήρας.

3. Σωστή Απάντηση: Οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής.


 

Ερώτηση 33: Ποια είναι η κανονική κυκλοφορία του νερού στο σύστημα ψύξεως:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Ψυγείο-υδροχιτώνια-υδραντλία-θερμοστάτης-ψυγείο.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Ψυγείο-θερμοστάτης-υδροχιτώνια-υδραντλία-ψυγείο.

3. Σωστή Απάντηση: Ψυγείο-υδραντλία-υδροχιτώνια-θερμοστάτης-ψυγείο.


 

Ερώτηση 34: Πόσα είναι κατ' ελάχιστον τα εσωτερικά κυκλώματα φωτισμού ενός λεωφορείου:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Ένα (1).

2. Σωστή Απάντηση: Δύο (2).

3. Λανθασμένη Απάντηση: Τρία (3).


 

Ερώτηση 35: Τι δείχνει το μανόμετρο του λαδιού που είναι τοποθετημένο στον πίνακα οργάνων του λεωφορείου:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Tην πίεση του λαδιού των υδραυλικών φρένων.

2. Σωστή Απάντηση: Την πίεση του λαδιού του κινητήρα.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Την ποσότητα του λαδιού στο κάρτερ.


 

Ερώτηση 36: Πόσους κατ' ελάχιστον εξωτερικούς καθρέπτες οπισθοσκοπήσεως πρέπει να φέρει ένα λεωφορείο:

1. Σωστή Απάντηση: Δύο (2).

2. Λανθασμένη Απάντηση: Τρεις (3).

3. Λανθασμένη Απάντηση: Τέσσερις (4).


 

Ερώτηση 37: Ποια είναι η βασική λειτουργία του διαφορικού:

1. Σωστή Απάντηση: Να διαφοροποιεί τις στροφές του ενός κινητήριου τροχού από τον άλλο.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Να αυξάνει τον αριθμό των στροφών των κινητηρίων τροχών σε σχέση με αυτές του κεντρικού άξονα μεταδόσεως της κινήσεως.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Να αλλάξει τη φορά κινήσεως κατά 40 μοίρες.


 

Ερώτηση 38: Ο διακόπτης κινδύνου, με τον οποίο είναι εφοδιασμένο κάθε λεωφορείο, που προορίζεται για να περιορίσει τον κίνδυνο πυρκαϊάς, όταν το όχημα είναι σε στάση, διακόπτει:

1. Σωστή Απάντηση: Την παροχή του καυσίμου.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Το κύκλωμα του εσωτερικού φωτισμού κινδύνου.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Το κύκλωμα κεντρικού ηλεκτρονικού κλειδώματος θυρών.


 

Ερώτηση 39: Γιατί, όταν πιέζετε το γκάζι, αυξάνεται η ισχύς που παράγεται από έναν κινητήρα Diesel:

1. Λανθασμένη Απάντηση: Γιατί ανοίγει περισσότερο η βαλβίδα εισαγωγής.

2. Σωστή Απάντηση: Γιατί φθάνει περισσότερη ποσότητα πετρελαίου στους εγχυτήρες καυσίμου.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Γιατί φθάνει στα μπουζί ρεύμα μεγαλύτερης εντάσεως.


 

Ερώτηση 40: Ποια είναι η λειτουργία του σιγαστήρα της εξατμίσεως:

1. Σωστή Απάντηση: Να μειώσει την ταχύτητα εξαγωγής των καυσαερίων, για να μειωθεί ο θόρυβος.

2. Λανθασμένη Απάντηση: Να μειώσει την ταχύτητα εξαγωγής των καυσαερίων, για να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου.

3. Λανθασμένη Απάντηση: Να μειώσει την ταχύτητα εξαγωγής των καυσαερίων, για να ζεστάνει τον εσωτερικό χώρο του οχήματος.